Yrityksen brändi kuntoon – tee ainakin tämä!

Onko brändisi kunnossa? Miksi pitäisi olla? Ja mikä ihmeen brändi? Brändi on yksinkertaistettuna kohderyhmän mielikuvat ja mielipiteet yrityksestä (tai tuotteesta, tuotemerkistä tai henkilöstö). Jonkunlainen brändi yritykselle syntyy ihan itsestäänkin, mutta sen sisältöön – ja etenkin brändin tunnettuuteen – voi vaikuttaa…

Lue lisää...

Visuaalinen ilme jatkaa yrityksen logon aloittamaa matkaa

Logo on yrityksen brändin sydän. Seuraava askel brändin rakentamisessa on visuaalinen ilme – se ympäristö, jossa logo elää. Miksi visuaalinen ilme tarvitaan? Visuaalinen ilme tai identiteetti tai yritysilme. Asialle löytyy monta nimeä, mutta kaikkien päämäärä on sama: luoda asiakkaalle oikeanlaista…

Lue lisää...

Valitse videollesi tyyli

Video voidaan valjastaa monen asian viestinviejäksi. Puhuttelutapa, esitysmuoto ja tyyli ylipäänsä ovat onnistuneen videoviestinnän ytimessä. Mitä ja miten pitää kertoa? Onko pääkohtia korostettavaksi vaikka graafiikan keinoin? Ajankohtaisuus on verraton valtti. Päivitettävyydestä huolehditaan parhaiten, kun video koostuu klipeistä tai erilaisista osista,…

Lue lisää...

Käsikirjoitus on videon sydän

Mitä pitää tehdä, sanoa tai viestittää, että videolle asetettu tavoite toteutuu? Käsikirjoita lyhytkin video. Ajattelutyössä joudutaan kiteyttämään idea ja se tekee videon käsikirjoitukselle aina hyvää. Vinkki: Laita ensimmäiseen viiteen sekuntiin aloitus, joka kertoo mistä on kyse. Selkeästi, viihteellisesti tai kertakaikkiseen…

Lue lisää...

Video osaksi markkinoinnin sisältöä

Mistä aloittaa videoiden tekeminen? Ensinnä on oltava innostus ja näkemys. Taito karttuu matkan varrella, kun tietoa ja toteutusta etsii nälkäisesti. Ole päämäärätietoinen ja näe videollesi kohderyhmiä. Nyrkkisääntönä on yksi viesti yhdelle videolle.   Videomarkkinoinnin hallittu kokonaisuus Strategia on poikaa aloitettaessa. Jaa…

Lue lisää...