Viisi kovinta graafisen suunnittelun trendiä vuodelle 2020

Vuosi 2020 on Pantonen mukaan klassisen sininen ja sitä kuvaavat ”calm, confidence and connection”. Mitä muuta kuuluu vuoteen 2020? Hurraan väki nostaa kärkeen seuraavat viisi trendiä. 1. Brändi-identiteetti Pelkkä logo ei enää riitä, vaan yritys, tuote tai palvelu elää isompana. Tarvitaan…

Lue lisää...

Suunnitelmallinen Facebook-sisällöntuotanto säästää aikaa ja rahaa

Facebookia käyttää kuukausittain 2,7 miljoonaa suomalaista. Miten sinä tavoitat heidät? Me suosittelemme, että teet sen tavoitteellisesti, suunnitelmallisesti ja säännöllisesti. Näin saat kohdistettua ponnistelusi juuri sinulle oikeisiin ihmisiin ja säästät aikaa ja rahaa.   Mikä on tavoitteesi? Sosiaalisen median kanaville pitää…

Lue lisää...

Miten teet hyvän ja mieleenpainuvan PowerPoint-esityksen?

Kalvosulkeisia on jos jonkinlaisia ja pääsääntöisesti ne ovat kamalia. Yhdelle PowerPoint-dialle on ängetty kahdeksan kohdan luettelo, jossa on hiirenpapanan kokoisella fontilla vielä alakohtiakin. Jokainen tällaisen esityksen nähnyt ymmärtää: ei näin!   Se on ennen kaikkea esitys! PowerPoint-esitystä laadittaessa unohdamme usein,…

Lue lisää...

Yrityksen brändi kuntoon – tee ainakin tämä!

Onko brändisi kunnossa? Miksi pitäisi olla? Ja mikä ihmeen brändi? Brändi on yksinkertaistettuna kohderyhmän mielikuvat ja mielipiteet yrityksestä (tai tuotteesta, tuotemerkistä tai henkilöstö). Jonkunlainen brändi yritykselle syntyy ihan itsestäänkin, mutta sen sisältöön – ja etenkin brändin tunnettuuteen – voi vaikuttaa…

Lue lisää...

Visuaalinen ilme jatkaa yrityksen logon aloittamaa matkaa

Logo on yrityksen brändin sydän. Seuraava askel brändin rakentamisessa on visuaalinen ilme – se ympäristö, jossa logo elää. Miksi visuaalinen ilme tarvitaan? Visuaalinen ilme tai identiteetti tai yritysilme. Asialle löytyy monta nimeä, mutta kaikkien päämäärä on sama: luoda asiakkaalle oikeanlaista…

Lue lisää...