Julkaisujen taitto, taittaja, Bränditoimisto Hurraa.
Julkaisujen taitto ja suunnittelu. Taittaja.

Julkaisun taittaja on paljon vartijana

Markkinointiviestinnän tavoitteita on monia, mutta kaikki lähtee juuresta. Miksi, mitä, kenelle ja kuinka? Kun nämä ovat selkeitä, on brändi valmis tehtäväänsä eli puhumaan kohderyhmälleen brändikirjan tai vähintään graafisen ohjeiston mukaan.

Julkaisun taittaja | Bränditoimisto Hurraa.Tärkein julkaisu on uuden työntekijän perehdytys

Brändi tulee ensin omaksua sisältä päin siten, että sen kirkkain ominaisuus on henkilökunnalle päivänselvä. Mieluiten jopa innostava! Työntekijän perehdytys on avainasemassa, kun brändin lupausta on toteuttamassa yksi ihminen lisää. Tee perehdytysmateriaaleissa brändin ilme ja sanoma tutuksi heti kättelyssä.

Sen jälkeen on vuoro suunnata sinne, missä tavoiteltavat asiakkaat tai sidosryhmät ovat.

Johdonmukaisuus on vahvan brändin taustalla

Hyvä brändin läsnäolo on ilmeen ja viestin johdonmukaista käyttöä. Joka päivä joku uusi ihminen kohtaa brändisi. Hyvin suunniteltua ja toteutettua brändityötä on ilo seurata ja sen sanomaa kuunnella. Syntyy luotettavuuden tunne.

Tosielämässä tarvitaan koko joukko julkaisujen suunnittelua ja markkinointimateriaalien taittamista. Saavutettavasti tai ilman. 

Mistä julkaisun taittaja vastaa?

Julkaisun taittaja huolehtii, että taittotyö on brändi-ilmeen mukainen. Esimerkiksi digijulkaisun tulee olla verkkoympäristössä toimiva ja käytettävyydeltään hyvä.

Taittajan olisi hyvä tietää myös brändin ja julkaisun tavoitteet. Miksi kyseinen työ tehdään ja miten sillä pyritään vaikuttamaan. Hyvä kysymys on “Mitä ihmiselle ainakin pitää jäädä mieleen tämän luettuaan?”

Julkaisun suunnittelu ja taittotyö - selvä.

Pakkaussuunnittelu on brändäyksen laji, jossa tuotepakkauksen myyntipaikalla on väliä. Hyvä pakkaussuunnittelija astuu loppukäyttäjän saappaisiin ja arvio mm. kuinka kaukaa tuotteen tai tuotesarjan pitää myyntitilanteessa erottua? Ovatko tuotteen erilaiset sisältövaihtoehdot hyvin erotettavissa toisistaan jne. 

Brändi-ilmeitä ohjeistetaan eri tavoin. Käsissämme voi olla lyhyt ohjeisto tai laajempi brändikirja. Me luemme sujuvasti niitä kaikkia. Voit luottaa julkaisujen suunnittelutyön kokeneen taittajamme käsiin. Ohjeiston systemaattinen noudattaminen on meille kunnia-asia.

Pyydä meiltä tarjous projektillesi.