Tiedätkö, mitä brändiltäsi halutaan? - Bränditoimisto Hurraa
Asiaa ja vähän vierestä.
alt=””

Tiedätkö, mitä brändiltäsi halutaan?

Meitä ympäröi koko joukko tavaraa ja palveluja. Sitä massaa, jossa hinnalla on vaikutusta kysyntään. Mistä sitten ollaan valmiita maksamaan? Brändilläsi tulisi olla jokin lisäarvo, jota perustuote ei tarjoa. 

Ihmisyyteen kuuluu halu olla entistä parempi jollakin statuksella tai tulla paremmaksi jonkin tekemisessä. Jos tarjolla oleva tuote tai palvelu onnistuu tuon tarpeen sanoittamaan, on asiakkaan kiinnostus varmaa. Tarve tulee tyydytetyksi ja hinta muuttuu toissijaiseksi kriteeriksi.

Kun ostamme brändituotteen, haluamme sen olevan brändilupauksensa mukainen. Arvoja on monia, osa abstrakteja.

Asiakasymmärrys alkutaipaleella

Arvostamme eri asioita eikä kukaan voi olla kaikkea kaikille. Silti on kosolti yrityksiä, joissa halutaan myydä paljon ja kaikille. Oliko siellä jossakin asiakasymmärrys? Se vipuvoima, joka vastaa huutoon tarjoamalla tuotetta erilaistamisen kautta. Sille olisi tarjolla oma asiakaskuntansa ja sitoutunut brändiuskollisuus.

Vastaamme napin painalluksella palvelun laadusta, kun ulos lähtiessä kysytään – miten onnistuimme tänään. Käyttäjäkokemusta seurataan oman henkilökunnan toiminnan kartoituksella. Tuntuu, että tässäkin haarukka on liian leveä eli kysytään yleisluontoisella kysymyksellä samaa kaikilta. Mitä jää käteen tai kehitettäväksi?

Avain asiakasymmärrykseen on löytää se, mitä tavoiteasiakkaasi eniten kaipaa ja tulla vahvaksi siinä. Tunnistatko brändisi ominaisuudet? Ne vähän syvemmälle menevät, joissa hinnalla ei ole enää sananvaltaa.

Tulevaisuuden brändi menestyy asiakkaan arvoilla

Brändiin liitettävä mielikuva on kuin suodatin, jonka mukaan ostetaan tai sitten ei. Mitä tarkemmin brändi on identifioitu, sen uskollisemman asiakaskunnan pystyy rakentamaan. Mikä olisikaan hienompaa kuin tehdä brändin ja asiakaskunnan avulla maailmasta pykälää parempi yhdessä?

Merkityksellisyyden voima on valtava ja se tuo tulosta. Kuunteletko asiakasta? Ymmärrätkö, missä kiinnostus ja kysyntä menevät?  Ehdoitta kannattaa etsiä ja löytää brändisi kutsumus. Selkeillä ja aidoilla brändin arvoilla on markkinointityö helpompaa, mielekkäämpää ja tuloksellisempaa. 

Kenelle teillä myydään? Millainen on ykköskohderyhmän ajatusmaailma? Tarvitsetko apua? Kirkastetaan brändiäsi yhdessä kohti selkeyttä ja arvostavaa asiakaskuntaa.

Reija

Haluan auttaa näkemään, mitä asiakasymmärrys voi brändisi kehittämiseksi tehdä. Ajattelutapa kokonaisuudessaan keikahtaa kohti parempaa!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.