Tiedätkö, mitä brändiltäsi halutaan? - Mainostoimisto Hurraa
Mainostoimisto Hurraan blogi
Mainostoimisto Hurraan blogi

Tiedätkö, mitä brändiltäsi halutaan?

Meitä ympäröi koko joukko tavaraa ja palveluja. Sitä massaa, jossa hinnalla on vaikutusta kysyntään. Mistä sitten ollaan valmiita maksamaan? Brändilläsi tulisi olla jokin lisäarvo, jota perustuote ei tarjoa. 

Ihmisyyteen kuuluu halu olla entistä parempi jollakin statuksella tai tulla paremmaksi jonkin tekemisessä. Jos tarjolla oleva tuote tai palvelu onnistuu tuon tarpeen sanoittamaan, on asiakkaan kiinnostus varmaa. Tarve tulee tyydytetyksi ja hinta muuttuu toissijaiseksi kriteeriksi.

Kun ostamme brändituotteen, haluamme sen olevan brändilupauksensa mukainen. Arvoja on monia, osa abstrakteja.

Asiakasymmärrys alkutaipaleella

Arvostamme eri asioita eikä kukaan voi olla kaikkea kaikille. Silti on kosolti yrityksiä, joissa halutaan myydä paljon ja kaikille. Oliko siellä jossakin asiakasymmärrys? Se vipuvoima, joka vastaa huutoon tarjoamalla tuotetta erilaistamisen kautta. Sille olisi tarjolla oma asiakaskuntansa ja sitoutunut brändiuskollisuus.

Vastaamme napin painalluksella palvelun laadusta, kun ulos lähtiessä kysytään – miten onnistuimme tänään. Käyttäjäkokemusta seurataan oman henkilökunnan toiminnan kartoituksella. Tuntuu, että tässäkin haarukka on liian leveä eli kysytään yleisluontoisella kysymyksellä samaa kaikilta. Mitä jää käteen tai kehitettäväksi?

Avain asiakasymmärrykseen on löytää se, mitä tavoiteasiakkaasi eniten kaipaa ja tulla vahvaksi siinä. Tunnistatko brändisi ominaisuudet? Ne vähän syvemmälle menevät, joissa hinnalla ei ole enää sananvaltaa.

Tulevaisuuden brändi menestyy asiakkaan arvoilla

Brändiin liitettävä mielikuva on kuin suodatin, jonka mukaan ostetaan tai sitten ei. Mitä tarkemmin brändi on identifioitu, sen uskollisemman asiakaskunnan pystyy rakentamaan. Mikä olisikaan hienompaa kuin tehdä brändin ja asiakaskunnan avulla maailmasta pykälää parempi yhdessä?

Merkityksellisyyden voima on valtava ja se tuo tulosta. Kuunteletko asiakasta? Ymmärrätkö, missä kiinnostus ja kysyntä menevät?  Ehdoitta kannattaa etsiä ja löytää brändisi kutsumus. Selkeillä ja aidoilla brändin arvoilla on markkinointityö helpompaa, mielekkäämpää ja tuloksellisempaa. 

Kenelle teillä myydään? Millainen on ykköskohderyhmän ajatusmaailma? Tarvitsetko apua? Kirkastetaan brändiäsi yhdessä kohti selkeyttä ja arvostavaa asiakaskuntaa.

Reija

Toimitusjohtaja, joka kiikaroi alati ympäristöään ja yllättyy luovuuden kaikista kukista. Tarkkailun kestosuosikkina on palvelukokemus, jossa vuorovaikutus pelaa ja brändin läsnäolo vakuuttaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Blogijulkaisumme sähköpostiisi

Tilaa uutiskirjeemme ja saat aina ajankohtaiset blogijulkaisumme suoraan omaan sähköpostiisi.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Hae blogista

Mainostoimisto Hurraa
Friisilän verstaat, Hulvelankatu 35, 21200 Raisio
mainostoimisto@hurraa.fi

Reija Heinonen, toimitusjohtaja, 050 362 3900
Tuire Laine, AD, 040 505 7246