Miksi brändin pitää olla selkeä? - Bränditoimisto Hurraa
Asiaa ja vähän vierestä.
alt=””

Miksi brändin pitää olla selkeä?

Mielikuvasta on kysymys. Nähdessämme lapsuudesta tuttuja TV-mainoksia sydämessä läikähtää. Muistan tuon!

Kirkkaimmin hohtavia brändejä on elossa tänäkin päivänä. Lähes samanlaisena, vaikka tarkemmin tutkittaessa onhan niissä jotain uuttakin. 

Muistijälki kantaa niin hyvässä kuin pahassa. Brändikokemus voi juontaa juurensa syvälle ja kylläpä istuu tiukassa!

Selkeä brändi on perusta, jolla menestytään vuosien ajan. Se tarkoittaa yksinkertaisuutta ja omaleimaisuutta. Kun niin on, brändi toimii kaikissa niissä pisteissä, joissa se asiakkaansa kohtaa. 

Brändin kohtaamispisteitä voi miettiä myös pelastajana. Miten ja missä olemme läsnä, kun hätä on suurin ja apu paikallaan? Miten tulla ensimmäisenä mieleen, vieläpä ainoana vaihtoehtona erityisesti parhaimmille asiakkaillemme ja sellaiseksi kasvaville?

Suositus: Selkeä brändi sisältää yhden muistettavan arvon

Sen kaikkein tärkeimmän ja kirkkaimman.

Vahva mielikuva syntyy yksinkertaisuudesta. Karsi kylmästi kaikki kylkeen liimatut viestit kohderyhmiä varten. Ne viestit ovat useimmiten omiaan vain osalle ihmisistä. Muita ei kiinnosta. Ainakaan tällä hetkellä.

Yhden mielikuvan pitäisi pulpahtaa mieleen nopealla vilkaisulla esimerkiksi logosta, jossa on vähimmillään vain yksi kuvio tai kirjain. Johdonmukaisuus on avainsana. Selkeä brändi yhdellä viestillä vaatii toistoa ja toistoa.

Pyri positiivisuuteen. Tällöin brändi on mieleinen kumppani elämän eri tilanteissa.

Vuosien varrella syntyy luonnollisesti tarve viestiä jostakin uudesta tai lisäarvosta. Ota tällöin harkinta käyttöön. 

Jos rinnakkaisia viestejä tai merkityksiä kertyy yritykselle monta, on mahdollista, että mielikuva toiminnasta hämärtyy talon sisällä ja ulkopuolella. Hui!

Mikä sitten on se yksi ja ainut viesti, joka yrityksemme liitetään? Kirkastustyö auttaa. Katso eteenpäin ja tähän päivään. Joskus se on jotain jo alkuajoista tuttua. Isotkin brändit maailmalla ovat palanneet juurilleen ja tulleet entistä paremmiksi ydintekemisessään. Samalla herätetään vanhat tunnesiteet vuosien takaa.

Reija

Haluan auttaa näkemään, mitä asiakasymmärrys voi brändisi kehittämiseksi tehdä. Ajattelutapa kokonaisuudessaan keikahtaa kohti parempaa!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.