Ihmisyyden voima kasvun rakentajana
BLOGI | Bränditoimisto Hurraa.
Blogi | Bränditoimisto Hurraa.

Ihmisyyden voima kasvun rakentajana

Ihmisyyden voima kasvun rakentajana

Ihmisyyden voima kasvun rakentajana on käytettävissä joka päivä. Tämä ohitetaan usein kepeästi uskoen, että kyllä meillä tiedetään, mitä asiakkaamme tahtovat.

Ihmisyys ja inhimillisyys on peili, jossa on kaksi puolta. Kuva alkaa omasta itsestä. Saatat olla juuttunut omiin ajatuksiisi ja uskot, että ihmisten tulisi rakastaa ja kunnioittaa sinua sellaisena kuin olet. Näkemyksesi voi olla, että tuottamasi tarjooma tai läsnäolosi lähtökohtaisesti kiinnostaa ihmisiä.

Ehkäpä olet käyttänyt työhösi paljon aikaa ja vaivaa. Tästä huolimatta saattaa olla, että muut eivät näe tästä mitään. Heille olet vain ihminen muiden joukossa ja herätät joko uteliaisuutta tai välinpitämättömyyttä. Kiinnostuskin voi jäädä kiireen jalkoihin.

Jos käännetään peilistä se toinen, tarkempi puoli esiin, näyttäytyy totuus kaikessa epätäydellisyydessään. Ota se mukaan! Uskalla olla aito ja rehellinen. Se tunnistetaan ja siitä paikasta nousee uskottavuus, luottamus ja myös se kiinnostus.

Liiketoiminta on kysyntää ja tarjontaa ihmiseltä ihmiselle. Hienolta vaikuttava teknologia on uutuudessaan kiinnostavaa. Ongelmana on se, että koskettamaan se ei kykene. Inhimillisyyttä tarvitaan vuorovaikutuksessa kummassakin päässä. Kysyjän ja tarjoajan.

Olemme kaikki nähneet tarinoita tosielämästä, jossa asiat ei menneet kuten piti. Niiden kiinnostuksen voima on valtava. Olemmehan ihmisiä!

Tee ihmisyyden ymmärtämisestä itsellesi mahdollisimman hyväksyvää

Ota ihmiset vastaan sellaisina kuin he ovat. Se rauhoittaa ja saa sinut tarkkailemaan ympärilläsi olevia ihmisiä kärsivällisesti. Ymmärtämään heitä syvemmin. Näin et enää heijasta heihin omia tuntemuksiasi tai pyri muuttamaan muita kaltaiseksesi. Saat itsellesi enemmän rauhaa, tyyneyttä ja mielellesi tilaa ajatella.

Onnistut tavoittamaan parhaan asiakasryhmäsi, jos perehdyt tähän ihmistyyppiin syvemmin. Parhaassa tilanteessa asiakas kokee sinun ymmärtävän hänen ongelmansa ja luottaa ratkaisuusi. Huolella ajateltu brändi kestää kaikki kysymykset ja tarkan harkinnan.

Ostouskollisuus ja kate ovat kasvun siemeniä. Ne ovat elementtejä, joita tulee alati pitää mukana päätöksenteossa.

Asiakasymmärrys tavoiteasiakkaasi maailmassa 

Asetu asiakkaasi elämäntilanteeseen. Mitä hän arvostaa tai pelkää? Mikä häntä motivoi?

Ihmisillä on taipumus kulkea parempi puoli edellä. Esiinnytään ystävällisinä, itsevarmoina ja ahkerina. He osaavat sanoa oikeat asiat hymyn kera ja vaikuttavat olevan kiinnostuneita sinusta ja palvelustasi. Tilanteen tullen käyttäydytään kuitenkin toisin.

Esimerkkinä voisi olla kotimaisuuden arvostaminen. Kerrotaan omana mielipiteenä kotimaisuusasteen tärkeydestä, mutta kassalla ollaankin maksamassa halvempaa, ulkomaista tuotetta.

Kun ihminen toimii eri tavalla kuin sanoo, se kertoo vain inhimillisyydestä. Sellaisia olemme kaikki.

Tiedämme, että meidän tulee seurata palautetta. Seuraamisesta ei ole hyötyä, jos kehityskohteita ei tunnisteta.

Asiakaspalautteen kuunteleminen on tärkeää. Jos haluat onnistua paremmin ja saada asiakkaat sitoutumaan brändiisi sataprosenttisesti, on asiakasymmärrys ehdoton työkalu. Isosta tutkimuksesta ei tarvitse olla kyse.

Hyvään ja relevanttiin kosketuspintaan päästään kyselyllä, jossa kuullaan nykyistä asiakaskuntaa ja haastatellaan uutta, tavoiteltavaa kohderyhmää.

Asiakasymmärrys on suuri sana, mutta ensisijaisesti se tarkoittaa maalaisjärkeä ja ihmisyyttä samassa kädenpuristuksessa. Yksinkertaisesti kyse on keskustelusta ja haaveiden seulonnasta. Vastataan kysymykseen, millainen tarve piilee haaveen takana?

Klassikkotarina kertoo, että Henry Fordin asiakkaat halusivat nopeampia hevosia. Tuon ajan kulkuneuvo, eli hevonen ei ollut Fordilla kehityskohteena. Hän päätti ratkaista tarpeen haaveen takana ja innovoi edullisen auton. Loppu on historiaa.

Mieti, mitä ihminen arvostaa ja mistä hän on valmis maksamaan vähän enemmän?

Ihmisyyteen kuuluu se, että haluamme tuntea tekevämme oikean ostopäätöksen. Oikealta tuntuvassa ostopäätöksessä on aina järjen ääntä ja tunteiden kuoroa. Tässä on taian paikka!

Ota käyttöön ihmisyyden voima kasvun rakentajana. Kysy, millaisia tuntemuksia asiakas kokee yrityksessä, palvelussa tai tuotteen kanssa tekemisissä ollessaan?

Kyselyissä vastaukset ovat virallisempia, jopa hätäisiä, joten pyri selvittämään arvokkaimmat asiat muuta kautta. Esimerkiksi syventämällä kahden välistä luottamusta ja oppimalla kysymään suoraan. Kuunteleva myyntitiimi ja asiakaspalvelu ovat arvokas osa organisaatiota.

Olemme valmiina astumaan kuvaan, jos haluat selvyyden parhaasta asiakkaastasi ja hänelle tärkeistä asioista. Selvitetään yhdessä tarve haaveen takana. Millainen arvo toteuttaisi unelmia ja olisi yritykselle motivoivaa ja merkitykellistä?

Tavoite on löytää yritykselle tai tuotteelle ominaisuus, josta asiakas mielellään maksaa vähän enemmän.

Palvelumme 101% brändiä on työpaja, jonka lopputuloksena brändisi toteuttaa asiakkaasi toiveita. Katso lisää tästä!

101 % brändiä -työpajat. Ihmisyyden voima kasvun rakentajana.

Anna parhaimmalle asiakkaallesi aikaasi. Tutustu ja selvitä, mistä hän haaveilee. Se vaiva maksaa itsensä takaisin.

Jos ihmisyyden voima organisaatiossa sisäisesti kiinnostaa, kuuntele podcast Mikä merkitys tunteilla on työelämässä? Iida Mäkikalli kertoo, että ”Tunteet on dataa. Jos tunteita ei huomioida, menetetään valtavasti informaatiota”.

Reija

Haluan auttaa näkemään, mitä asiakasymmärrys voi brändisi kehittämiseksi tehdä. Ajattelutapa kokonaisuudessaan keikahtaa kohti parempaa! reija@hurraa.fi

Ole kuulolla brändin kaikista kulmista. Liity mukaan!

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.