Tuote on mainio ja liiketoiminta polkee terveenä. Hyvä! Arki sujuu operatiivisissa tehtävissä ja tulevaisuus tuntuu ihan ookoolta.
Puuttuuko jotain? Innostusta?
Vai onko pöydällä liikaa keskeneräisyyttä päivästä toiseen?
Vinkki: Kaiken ylimääräisen karsiminen kannattaa. Tunnista liiketoiminnan rönsyt. Rönsyillä on taipumus viedä voimavaroja enemmän kuin tarpeeksi ja tuottaa vähemmän kuin pitäisi.
Kun tuo on taklattu, voi miettiä millainen tunne toisi brändille näkyvyyttä, kiinnostusta ja huomiota?
Ota tunne mukaan
Tunne on jotain, joka tuo ihmiselle mahdollisuuden toteuttaa tai vahvistaa jotakin itselleen tärkeää brändisi kautta. Tästä hyvä esimerkki on Nike, joka ikonisimmissa mainoksissaan ei ratsasta tuotteen ominaisuuksilla, vaan sillä, mihin brändin tuotteet mahdollistavat. Kokemukseen onnistumisesta tai itsensä ylittämisestä.
Tämä vaatii rohkeutta. Valita yksi asia, johon keskittyä ja antaa tuon yhden arvon tuottaa lämpöä ja tunnetta läpi koko toiminnan. Hyvä arvo leviää ja istuu kuin itsestään yhteen, jos toiseenkin asiayhteyteen.
Brändin monta mahdollisuutta
Brändin voi laittaa moneen tehtävään. Se on ehdoton inspiroija, vahva kannustaja ja voi ratkaista isonkin ongelman. On vain tunnettava asiakkaan mielenmaisemaa, unelmia ja nähtävä yhtymäkohtia liiketoimintaan. Inhimillisyys riittää pitkälle. Itse asiassa vain sillä synnytetään vaikuttava tunne.
Yksi asia on varma. Kovilla arvoilla ei kasvua tehdä. Arvon pitää päästä ihon alle. Se on tunne. Se on herättäjä.