Mitä tarkoittaa brändin kirkastus? - Bränditoimisto Hurraa
Asiaa ja vähän vierestä.
alt=””

Mitä tarkoittaa brändin kirkastus?

Kyse on kehitystyöstä. Isona päämääränä on saavuttaa se, mitä haluaisit koko bisneksen olevan tulevaisuudessa. Mikä on sinun unelmasi?

Pienempänä tavoitteena voi olla se, että jo lähitulevaisuudessa työpäivän jälkeen voit olla tyytyväinen monella tasolla. Esimerkiksi, miltä työilmapiirissä tuntuu, kun porukalla on aiempaa parempi meininki. Tai se, että syvin intohimosi työssä on saanut lisää energiaa. Se kutsumus on saattanut jäädä arjen operatiivisten töiden vaimentamaksi.

Mitä brändin kehitystyössä tehdään?

Lähtökohtana on asiakkaasi toiveiden kuuntelu ja toteuttaminen. Tavoitteena on etsiä ja löytää se arvo tai merkitys, mikä asiakasta kiinnostaa ja jota hän kaipaa. Osuvimmillaan hän on valmis heittäytymään brändin maailmaan ja rakastuu sen tapaan toimia. 

On yleistä, että yrityksessä keskitytään tuotteen tai palvelun ominaisuuksien korostamiseen. Myyntipuhe jää yhdeksi ääneksi lisää markkinointiviestien kuoroon, jossa kaikkia tuotteita tarjotaan kaikille mahdollisille asiakkaille. Asiakkaalle jää suuri tehtävä etsiä itselleen se oikea tuote. Liian usein hän valitsee kiireen keskellä tutun ja tavallisen, ehkä sen edullisimman. Mikä menetys, sillä hän olisi voinut olla valmis satsaamaan kerta heitolla parempaan! Asiakkaat etsivät aina uutta, joka täyttää heidän haaveensa tai tarpeen tehdä oikea ostopäätös. 

Tuotteen tai palvelun toteutus mietitään läpikotaisin. Toki on silmättävä, miten kilpailija toimii, mutta ratkaisevaa on löytää selkeä ero tai paremmuus, jota kukaan muu ei edusta. Ihmisyyden perustarpeiden lisäksi, kuten turvallisuus tai luotettavuus, on vaihtoehtoja hurjasti. Erilaistavana ominaisuutena voivat olla isot trendit, merkityksellisyys tai arvomaailma, joka puhuttelee tavoitekohderyhmää.

Brändin kirkastus etsii toiminnalle tarkan kategorian, täsmentää oikean tavoiteasiakkaan ja muokkaa tuotteen tai palvelun asiakkaan tarpeitten ja jopa salaisten haaveiden mukaiseksi.

Miten brändin kirkastus toteutetaan?

Brändin kirkastus Hurraassa on strategista kehitystä työpajoissa. Tähän kehitystyöhön tarvitaan yrityksestä mukaan mahdollisimman moni. Lavea ikä- ja toimenkuvahaarukka on poikaa.  Työpajatyöskentelyn jälkeen yrityksessä tiedetään, mikä liekki jatkossa palaa. Joskus differoiva loisto on yllättävän lähellä. Se pitää vain löytää!

Autamme yhdistämään vahvoja brändejä ja tuotetietoisia asiakkaita. Ota yhteyttä.

Reija

Haluan auttaa näkemään, mitä asiakasymmärrys voi brändisi kehittämiseksi tehdä. Ajattelutapa kokonaisuudessaan keikahtaa kohti parempaa!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.