Mitä tarkoittaa brändin kirkastus? - Mainostoimisto Hurraa
Asiaa ja vähän vierestä.
alt=””

Mitä tarkoittaa brändin kirkastus?

Kyse on ennen kaikkea kehitystyöstä. Isona päämääränä on saavuttaa se, mitä haluaisit koko bisneksen olevan tulevaisuudessa. Mikä on sinun unelmasi?

Pienempänä tavoitteena voi olla, että jo lähitulevaisuudessa työpäivän jälkeen voit olla tyytyväinen monella tasolla. Esimerkiksi, miltä työilmapiirissä tuntuu, kun porukalla on aiempaa parempi meininki. Tai se, että syvin intohimosi työssä saa voimakkaampaa virtaa. Se innostus ja kutsumus on saattanut jäädä arjen operatiivisten töiden vaimentamaksi.

Mitä brändin kehitystyössä tehdään?

Lähtökohtana on asiakkaasi toiveiden kuuntelu ja toteuttaminen. Tavoitteena on etsiä ja löytää se kriittisin arvo tai merkitys, mikä asiakasta kiinnostaa ja jota hän kaipaa. Osuvimmillaan hän on valmis heittäytymään brändin maailmaan ja rakastuu sen tapaan toimia. Tietoon perustuen pystytään kohdentamaan brändin läsnäoloa kaikkiin niihin kohtaamispisteisiin, joissa asiakkaasi on tavoitettavissa.

On yleistä, että yrityksessä keskitytään tuotteen tai palvelun ominaisuuksien korostamiseen. Myyntipuhe jää yhdeksi ääneksi lisää markkinointiviestintäkuoroon, jossa kaikkia tuotteita tarjotaan kaikille mahdollisille asiakkaille.

Asiakkaalle jää turhan suuri tehtävä etsiä mediamelusta itselleen se oikea tuote. Liian usein hän valitsee vain tavallisen, ehkä sen edullisimman, vaikka olisi ollut valmis satsaamaan kerta heitolla parempaan. Asiakkaat etsivät aina uutta, joka täyttää heidän haaveensa tai tarpeen tehdä oikea ostopäätös. 

Tuotteen tai palvelun toteutus on mietittävä läpikotaisin. Toki on silmättävä, miten kilpailija toimii, mutta ratkaisevaa on löytää selkeä ero tai paremmuus, jota kukaan muu ei edusta. Ihmisyyden perustarpeiden lisäksi, kuten turvallisuus tai luotettavuus on vaihtoehtoja hurjasti. Erilaistavana ominaisuutena voivat olla isot trendit, merkityksellisyys tai arvomaailma, joka puhuttelee tavoitekohderyhmää.

Brändin kirkastus etsii toiminnalle tarkan kategorian, täsmentää oikean tavoiteasiakkaan ja muokkaa tuotteen tai palvelun asiakkaan tarpeitten ja jopa salaisten haaveiden mukaiseksi.

Miksi asiakkaasi on tärkein?

Hän tietää, mitä haluaa. Hän on valmis sitoutumaan kulttuuriin, joka ajaa hänelle tärkeitä arvoja ja merkitystä. Ostopäätöksen ja sitoutumisen vaikuttimia on paljon, jopa niitä järjen äänen ohittavia. Ostamme usein tunteen perusteella ja kehitämme vaivatta uskottavan selosteen, jolla perustella päätöstämme. 

Brändin kirkastuksessa on käytävä läpi koko prosessi, jotta asiakas tarttuisi tarjoukseen ja pysyisi uskollisena Tuotteen tai palvelun sisällä pitää kaiken olla mietittyä ja lupauksen mukaista.

Asiakasymmärrys on onnistunut, kun asiakkaasi rakastuu brändiisi, tuotteeseen ja siihen, miten se hänelle toimitetaan. Hänen ympärillään on kokonainen kehä huolellista työtä.

Viivan alla näkyy se, miksi asiakkaasi on tärkein. Tässä piilee suuri siemen. Jos liiketoimintasi on lähtökohtaisesti terve, on brändin tehtävänä tehdä liiketoimintasi näkyväksi, koettavaksi ja luonnollisen koukuttavaksi. Brändiuskollisuus on sitä, mitä meistä jokainen tekee joka päivä.

Miten brändin kirkastus toteutetaan?

Brändin kirkastus Hurraassa on strategista kehitystä työpajoissa. Tähän kehitystyöhön tarvitaan yrityksestä mukaan mahdollisimman moni. Lavea ikä- ja toimenkuvahaarukka on poikaa.  Työpajatyöskentely tuottaa brändistrategian. Sen jälkeen yrityksessä tiedetään, mikä liekki jatkossa palaa. Joskus differoiva loisto on yllättävän lähellä. Se pitää vain löytää!

Autamme yhdistämään vahvoja brändejä ja tuotetietoisia asiakkaita. Katso lisää: https://www.hurraa.fi

Reija

Haluan auttaa näkemään, mitä asiakasymmärrys voi brändisi kehittämiseksi tehdä. Ajattelutapa kokonaisuudessaan keikahtaa kohti parempaa!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Blogijulkaisumme sähköpostiisi

Tilaa uutiskirjeemme ja saat aina ajankohtaiset blogijulkaisumme suoraan omaan sähköpostiisi.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Hae blogista

Mainostoimisto Hurraa
Friisilän verstaat, Hulvelankatu 35, 21200 Raisio
mainostoimisto@hurraa.fi

Reija Heinonen, toimitusjohtaja, 050 362 3900
Tuire Laine, AD, 040 505 7246