Mitä tarkoittaa brändin kirkastus
BLOGI | Bränditoimisto Hurraa.
Blogi | Bränditoimisto Hurraa.

Mitä tarkoittaa brändin kirkastus?

Kyse on kehitystyöstä. Isona päämääränä on saavuttaa se, mitä haluaisit koko bisneksen olevan tulevaisuudessa. Ensimmäinen askel on kysyä, mitä tarkoittaa brändin kirkastus meille? Brändin kirkastus on liiketoiminnan kirkastamista. Se vaatii kokoontumista yhteen jäsentämään, mitä teemme ja kenelle.

Johtotähtenä voi olla ajatuksesi, mikä on sinun unelmasi? Visionääri ei tarvitse olla, mutta intuitio ja kutsumus ovat menestyjien taustavoimaa.

Brändin kirkastustyön jälkeen voit työpäivän jälkeen olla tyytyväinen monella tasolla. Esimerkiksi, miltä työilmapiirissä tuntuu, kun porukalla on aiempaa parempi meininki. Tai se, että syvin intohimosi työssä on saanut lisää oikeanlaista energiaa. Se kutsumus on saattanut jäädä arjen operatiivisten töiden vaimentamaksi.

Mitä brändin kehitystyössä tehdään?

Lähtökohtana on asiakkaasi toiveiden kuuntelu ja toteuttaminen. Tavoitteena on etsiä ja löytää se arvo tai merkitys, mikä asiakasta kiinnostaa ja jota hän kaipaa. Osuvimmillaan hän on valmis heittäytymään brändin maailmaan ja rakastuu sen tapaan toimia. 

On yleistä, että yrityksessä keskitytään tuotteen tai palvelun ominaisuuksien korostamiseen. Myyntipuhe jää yhdeksi ääneksi lisää markkinointiviestien kuoroon, jossa kaikkia tuotteita tarjotaan kaikille mahdollisille asiakkaille.

Asiakkaalle jää turhan suuri tehtävä etsiä itselleen se oikea tuote. Usein hän valitsee kiireen keskellä tutun ja tavallisen, ehkä sen edullisimman. Mikä menetys, sillä hän olisi voinut olla valmis satsaamaan kerta heitolla parempaan! Asiakkaat etsivät aina uutta, joka täyttää heidän haaveensa tai tarpeen tehdä oikea ostopäätös. 

Tuotteen tai palvelun toteutus mietitään läpikotaisin. Toki on silmättävä, miten kilpailija toimii, mutta ratkaisevaa on löytää selkeä ero tai paremmuus, jota kukaan muu ei edusta. Ihmisyyden perustarpeiden lisäksi, kuten turvallisuus tai luotettavuus, on vaihtoehtoja hurjasti. Erilaistavana ominaisuutena voivat olla isot trendit, merkityksellisyys tai arvomaailma, joka puhuttelee tavoitekohderyhmää.

Brändin kirkastus etsii toiminnalle tarkan kategorian, täsmentää oikean tavoiteasiakkaan ja muokkaa tuotteen tai palvelun asiakkaan tarpeiden ja jopa salaisten haaveiden mukaiseksi.

Miten brändin kirkastus toteutetaan?

Brändin kirkastus Hurraassa on strategista kehitystä työpajoissa. Tähän kehitystyöhön tarvitaan yrityksestä mukaan mahdollisimman moni. Lavea ikä- ja toimenkuvahaarukka on poikaa.  Työpajatyöskentelyn jälkeen yrityksessä tiedetään, mikä liekki jatkossa palaa. Joskus differoiva loisto on yllättävän lähellä. Se pitää vain löytää!

Autamme yhdistämään vahvoja brändejä ja tuotetietoisia asiakkaita. Ota yhteyttä.

Reija

Haluan auttaa näkemään, mitä asiakasymmärrys voi brändisi kehittämiseksi tehdä. Ajattelutapa kokonaisuudessaan keikahtaa kohti parempaa! reija@hurraa.fi

Ole kuulolla brändin kaikista kulmista. Liity mukaan!

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.