Graafista suunnittelua ja saavutettavia julkaisuja Museovirastolle

Museovirasto on luottanut meihin useissa vaativissa suunnitteluprojekteissa. Olemme toteuttaneet laajoja visuaalisen viestinnän taittotöitä, digitaalisia julkaisuja ja painotuotteita, joissa jokainen sivu on suunniteltu Museoviraston graafisen ohjeiston mukaisesti – selkeästi ja tyylikkäästi.
UNESCO-hakemus Aalto Works -sarjakohteille

256-sivuinen hakemus Unescon maailmanperintöluetteloon sisälsi laajoja taulukoita, runsasta kuvitusta ja yksityiskohtaista, asiapitoista tekstiä, joka toimitettiin virallisena asiakirjana UNESCOlle. Lisäksi teimme hakemuksesta 29-sivuisen hoitosuunnitelman ja saavutettavan digitaalisen version.
Joustavuus aikatauluissa ja viranomaiskäyttöön sopiva selkeä rakenne olivat projektin ytimessä.
Graafinen suunnittelu, taitto, yhteydet ja trafiikki:Tuire Laine, graafinen suunnittelija, ad
Painopaikka: Newprint Raisio, yhteyshenkilö Marko Kirsiaro
”Näyttää erittäin hyvältä ja valmiilta, tämä esitys ei jää visuista kiinni 😊”
– Niina Svartström, projektipäällikkö Aalto Works -maailmanperintöehdotus
Julkaisun ammattimainen taitto, tekee tiedosta ymmärrettävää

Hurraa on Museoviraston kumppanina (puitesopimus 2022-2025), Graafisessa suunnittelussa ja julkaisujen taitossa selkeät taittorakenteet tekevät asiapitoisesta sisällöstä ymmärrettävää ja miellyttävää lukea, painetussa muodossa tai saavutettavana verkkojulkaisuna myös kieliversiot huomioiden.

Tutustu Museoviraston sivuilla Hurraan taittamiin julkaisuihin:
- Vastuullisuusraportti 2024
- Kestävä kehitys osana kulttuuriympäristöpolitiikkaa – kansainvälisiä linjauksia
- Moderni haastaa! Modernin rakennusperinnön toimintaohjelma 2023-2026
- Kestävä matkailu maailmanperintökohteissa
- Virtavesien kultturiperinnön tilannekuva Jääkaudesta nykyhetkeen (229-sivua latautuu hitaasti)
”Laajat julkaisuhankkeemme on joka kerta saatu maaliin ajallaan laadusta ja saavutettavuudesta tinkimättä.”
– Anna Lantee, viestintäasiantuntija

Kansallismuseon esitteitä, mainoksia ja museobrändejä
Museoviraston kohteet näkyvät sekä kartalla että katukuvassa – ja juuri siinä visuaalisella viestinnällä on tärkeä rooli. Seurasaaren kesäesite, Hvitträskin julisteet tai Hämeenlinnan opastaulu eivät vain kerro, vaan rakentavat Museoviraston brändimielikuvaa.
”Työskentely on ollut sujuvaa ja laadukasta. Erityiskiitos selkeästä kommunikoinnista ja yhteydenpidosta, joka on moninaisissa graafisissa tuotannoissa huippu tärkeää.”
– Juuli Bister, Museovirasto