Raision Vuokra-asuntojen brändiuudistus toi kaupungin lähemmäs

Brändi päivittyi, ilme kirkastui ja ikkunakin sai uuden näkymän.
Kun Raision Vuokra-asunnoissa koitti uusi alku uuden organisaation ja toimitusjohtajan myötä, oli selvää, että myös brändi kaipasi tuuletusta. Vanhasta ei lähdetty romuttamaan kaikkea – päinvastoin. Uudistus tehtiin arvostaen sitä, mikä toimii, mutta tuoden siihen ripaus nykyaikaa ja selkeämpi kytkös Raision kaupunkiin.

Logo päivittyi muotoon RaVu asiakkaan toiveesta
Logon lisäksi visuaalinen ilme sulautettiin Raision kaupungin graafiseen ilmeeseen. Tämä ei ollut pelkkä kosmeettinen viilaus: samalla käytiin läpi koko brändikirja ja toimitettiin RaVun käyttöön selkeä, visuaalisesti eheä kokonaisuus, joka toimii sujuvasti myös muiden toimijoiden – kuten heidän verkkosivujen rakentajien – käsissä (tästä verkkosivuille).
Graafinen suunnittelu: Tuire Laine, graafinen suunnittelija, ad
Projektin johto ja yhteydet: Tuire Laine ja Reija Heinonen, brändikonsultti
”Yhteistyö sujui mutkattomasti ja lopputulos vastasi odotuksiamme. Uusi brändi-ilme tuo toimintaamme selkeyttä ja ajanmukaisuutta.”
– Juho Salonen, toimitusjohtaja

Brändiuudistus näkyy toimitilojen ikkunateippauksissa
Uudistuksen tavoitteena oli tuoda esiin Raision Vuokra-asuntojen luotettava, paikallinen ja arvostettu rooli – ja samalla viestiä siitä ylpeydestä, jota asukkaat kokevat. Raision Vuokra-asunnot jatkaa kodikkaasti eteenpäin uudistuneena, mutta edelleen juuri raisiolaisille.
Graafinen suunnittelu: Tuire Laine, graafinen suunnittelija, ad
Teippien tulostus ja asennus: Mainosnerg