Mainostoimisto Hurraan palveluita brändeille.

Case Lintustore

Seuraa, miten verkkokauppa syntyy: Case Lintustore

Lintustore on syksyllä 2018 avautuva verkkokauppa. Meillä Hurraassa on ilo olla mukana kaupan synnytyksessä aina logosta alkaen. Tällä sivulla pääset seuraamaan, miten prosessi etenee ja mitä eri vaiheita tällaisessa mainostoimistoyhteistyössä on.

Liikkeelle logosta

Yrityksellä oli jo nimi ja seuraavaksi tarvittiin logo. Asiakas teki tiukan yhteenvedon siitä, mitä Lintustore on ja millaisia sen asiakkaat ovat. Tämän briiffin pohjalta teimme Lintustorelle seitsemän erilaista logoehdotusta.

(Katso kaikki logoehdotukset ja yleisön kommentit Facebook-julkaisusta)

Lintustoren Tommi nukkui ehdotusten kanssa yhden ja toisenkin yön yli ja teki valintansa:

Lintustoren logo

- Logo on virtaviivainen, hillitty, tasapainoinen ja monikäyttöinen.

Tässä kohtaa valittua logoehdotusta monesti vielä hiotaan ja viimeistellään. Tällä kertaa vain kirjasinta hieman vahvistettiin.

Visuaalinen ilme:
värit, typografia ja muut elementit

Kun logo on valmis, siitä tehdään asiakkaalle iso määrä erilaisia versioita painoa, toimistokäyttöä ja nettiä varten – värillisenä ja mustavalkoisena. Logolle määritellään yleensä myös minimikäyttökoko ja suoja-alue, joka Lintustoren logossa on s-kirjaimen mitta joka suuntaan.

Lintustoren logon käyttö

Logon pohjalta lähdetään rakentamaan brändin visuaalista ilmettä, jonka keskeiset elementit ovat värit ja typografia.

Väreinä tässä ovat mustan ja valkoisen lisäksi pinkki ja harmaa. Asiakas saa nille tarkat värmääritykset. Lintustoren pinkki on siis tarkalleen:
- PMS 226 CP
- C0 / M 100 / Y2/ K0
- R206 / G0 / B111
- #D0006F

Entäs ne kirjasimet sitten? Otsikoihin ja leipätekstiin valitaan molempiin omat kirjasimensa:

Lintustoren typografia

Visuaaliseen ilmeeseen voi liittyä myös muita tunnistettavia elementtejä, esimerkiksi joku tunnus, logotunnuksesta tehty tapetti tai vaikka tietty tapa käyttää valokuvia. Lintustoren osalta tuollainen elementti on logosta irrotettava mustarastasta kuvaava figuuri. Parhaimmillaan mustarastasta voidaan käyttää niin suurena, että sen silmien asentoa vaihtamalla saadaan esiin tunnetta.

Visuaalinen ilme käyttöön:
käyntikortti

Lintustoren visuaalinen elementti eli mustarastas pääsi ensimmäistä kertaa käyttöön käyntikortissa, joka taisi onnistua aika hyvin:
- Tuli kyllä hieno käyntikortti 🙂, arvioi Lintustoren Tommi

Lintustoren käyntikortti

Verkkokaupan rakenne,
toiminnallisuudet ja ulkoasu

Hyvä verkkokauppa on helposti hahmotettava ja siinä on selkeä rakenne ja navigaatio. Toiminnot ovat intuitiivisia. Näihin asioihin panostetaankin ennen kuin varsinainen sivuston visuaalinen suunnittelu alkaa.

Sivuston kuvamaailma suunnitellaan tarkkaan, sillä kuvat ovat paitsi itsessään viesti, myös osa sivuston käytettävyyttä -  ja tietenkin Lintustoren brändiä.

Verkkokaupan ulkoasu noudattaa Lintustorelle aiemmin päätettyä visuaalista ilmettä. Sinne luotiin kuitenkin myös uusi visuaalinen elementti eli taustalla näkyvä vihreä "tapetti".

Lintustoren verkkokauppa

Visuaalinen ilme
menee pakkauksiin

Lintustoren tuotteissa on tietenkin sen oman brändin mukainen ulkoasu. Logo ja mustarastat saavat taustakseen saman vihreän  "tapetin", joka toistuu myös verkkokaupassa. Jokaisessa pakkauksessa on muistutus myös verkkokaupasta - osoitteesta www.lintustore.fi tätä tuotetta saa lisää.

Kauppa on auki!

Myynnissä on linnunruokaa, hyönteishotelleja, lepakkopönttöjä, ötökkäkiikareita ja paljon muuta. Käy tutustumassa: www.lintustore.fi.

Visuaalinen ilme kaupan päälle

Brändillä on omat värit, fontit ja kuvituselementit. Näiden käyttöä määrittelee visuaalinen ilme ohjeistuksineen. Niillä varmistetään, että brändi rakentuu alusta asti oikeaan suuntaan.

Tarjoamme nyt logon ja verkkosivujen ostajille visuaalisen ilmeen suunnittelun kaupan päälle! Näin saat koko helahoidon kustannustehokkaasti ja järkevästi suunniteltuna kokonaisuutena.