Mainostoimisto Hurraan brändi
Mainostoimisto Hurraa brändi

Menestyvän brändin rakentaminen

Brändi on yksinkertaistettuna kohderyhmän mielikuvat ja mielipiteet yrityksestäsi tai tuotteestasi. Näihin mielikuviin voi vaikuttaa rakentamalla omaa brändiään ajatuksella, johdonmukaisesti ja pitkäjänteisesti.

Brändistrategia – tekemisen ydin

Brändistrategian tärkein tehtävä on jäsentää, miksi yritys on olemassa. Seuraavaksi mietitään, miten kutsumus todennetaan.

Onnistunut brändistrategia ohjaa päätöksentekoa kohti sitä, miksi teemme, mitä teemme. Epäolennainen, esimerkiksi ajan saatossa syntynyt rönsyily tai vanhasta tottumuksesta tekeminen, jäävät pois.

Lopullisessa brändistrategiassa kiteytetään suuret suuntaviivat yleensä noin kymmeneen kohtaan. Pohdinnassa ovat muun muassa kohderyhmät ja brändilupaus.

Valmis strategia on työkalu, josta voidaan vaikka päivittäin hakea vastaus miksi toimitaan ja miten toimitaan. Käytännössä perusliiketoiminta muuttuu tarkoitukselliseksi. On syntynyt merkityksellinen brändi, jonka tekemiseen luotetaan. Viestintä ja puhuminen asiakkaille on yhdenmukaista, kun brändilupaus tehdään lunastettavaksi.

Brändistrategia ei ole markkinointisuunnitelma, mutta voi toimia sellaisen pohjana.

Brändikäsikirja – kaikki yksissä kansissa

Autamme sinua kiteyttämään, millaisena brändisi opitaan tuntemaan. Mitä yrityksesi haluaa sanoa, miten ja kenelle.

Brändistrategian pohjalta luomme yrityksesi näköisen ja sen kohderyhmää puhuttelevan brändi-identiteetin: yrityksen nimen, logon ja visuaalisen ilmeen. Kokonaisuudesta muodostuu brändikäsikirja, joka on hyvä opas brändin kaikkeen tulevaan elämään. Toimiva brändikäsikirja on konkreettinen työkalu talon sisällä sekä yhteistyökumppaneidesi käsiin, kun logoa ja ilmettä istutetaan verkkoon tai printtiin. Tässä brändin elämässäkin olemme mielellämme apuna niin viestinnän kuin markkinoinnin keinoin.

Miltä brändikäsikirja näyttää? Kurkkaa Hurraan käsikirja!

Brändityömme tavoitteena on aina tunnettuuden ja luottamuksen kasvattaminen halutussa kohderyhmässä. Tätä seuraa myynnin kasvu. Liikkeelle voimme lähteä ihan nollasta tai nykyisen brändin analyysistä.

Parempien brändien puolesta!

Laitetaanko brändityö alulle nyt heti?
Ota yhteyttä Reijaan:
050 362 3900
mainostoimisto@hurraa.fi

Palvelumme brändin rakentamiseen:

  • Brändistrategia
  • Brändi-identiteetti
  • Brändikäsikirja
  • Brändianalyysi

Tilaa  brändianalyysi!

Onko brändisi vetovoimainen? Testauta se! Brändianalyysi paljastaa brändisi vahvuudet ja heikkoudet ja listaa kehittämiskohteet.

Lue lisää ja tilaa