Blogi

Blogi

Yrityksen arvot tahtoo töihin

Kun tulet aamulla työpaikalle, tunnistatko jonkin arvon olemassaolon? Jos iltapäivään mennessä et ole havainnut yhtäkään yritykselle tunnusomaista, hyvää toimintatapaa, kannattaa pysähtyä. Todennäköisesti sama kolkkous on tullut vastaan asiakkaille ja muille sidosryhmille. Tyhjyys, johon on totuttu.

Miksi yrityksellä pitää olla arvot?

Terve liikeidea tarvitsee menestyäkseen yrityskulttuurin, tavan toimia. Jos toiminnasta ei synny selkeää mielikuvaa, jäädään ilman arvokkaita kilpailukeinoja. Jäljelle jäävät hintakilpailu, henkilökohtainen palvelu ja myyntityö.

Toimivat arvot tuovat konkretiaa kaikkiin työtehtäviin. Hyvät arvot ovat määriteltyjä sanoja, joiden avulla jokainen tietää miten minun kuuluu tässä tilanteessa toimia. Näin yritystä eivät määrittele väriläiskät ei persoonat, jotka ihastuttavat tai vihastuttavat tai harmaa värittömien henkilöiden joukko, joka tekee sen, minkä otaksuu riittävän. Arvoilla yritys pääsee kasvattamaan suunnitelmallisesti omaa brändiään eikä pyristele pelkästään henkilökuntansa ilmentymänä.

Mitä ovat hyvät arvot?

Hyviä arvoja ei tarvitse muistella tai opetella. Ne ovat läsnä kaikkialla. Ne tukevat toimintaa ja päätöksiä eri valintatilanteissa. Hyvin istuvat arvot ovat kuin työtakki, jonka kantaja on omaksunut asenteen, tavan toimia ja äänen puhua.

Arvoihin uskova tekee työtään sydämellä ja synnyttää arvokkaita, brändääviä asiakaskokemuksia. On koko henkilökunnan asia, miten yrityksen toiminta koskettaa, kuuluu ja näkyy.

Toivota hyvät arvot tervetulleeksi töihin.

Seuraavassa blogissa kerrotaan miten löytää oikeat arvot.

Reija

Reija

Toimitusjohtaja, joka kiikaroi alati ympäristöään ja yllättyy luovuuden kaikista kukista. Tarkkailun kestosuosikkina on palvelukokemus, jossa vuorovaikutus pelaa ja brändin läsnäolo vakuuttaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *