Verkkosivun analytiikka, odottaako se aloitusta?

Analytiikka – hieno sana. Uskottava ja kiistaton. Sitä on sisältökin, mutta miksi niin harva sitä hyödyntää? Googlen analytiikka on kuin suo, johon varmuudella uppoaa heti tai myöhemmin. Suon yli pääsee pitkospuilla, aloita siis helposti järkeen käypällä ajattelulla. Liiketoiminta silmissäsi. Myöhemmin taitojen karttuessa vajoatkin mieluusti analytiikan saloihin.

Selvitä mitä verkkosivujen analytiikka kertoo yrityksestäsi

Aloita analytiikkaan tutustuminen rauhallisesti mutta takki auki. Yllätyt, kun huomaat miten tuloksellista tietoon perustuva työskentely on. Todo-listasi jäsentyy uudelleen, kun saat perustellun, oikean suunnan. Kirsikkana kakussa on realistinen peilikuva yrityksesi tämänhetkisestä tilasta verkkoympäristössä. Ou jee!

Näe verkkosivujesi tarjooma tavoitetyypin silmin

Parilla kysymyksellä saat käsityksen miksi verkkosivut ovat ylipäätään olemassa. Tarjoaako sivusto sitä tietoa, minkä haluaisit sanoa yrityksestäsi naamatuksin? Kuinka paljon tuon oleellisen tiedon äärellä on vietetty aikaa? Kuinka monta kertaa kyseinen sivu on ladattu?

Kohta huomaat muutaman muunkin asian, jonka pitäisi verkkosivuilla olla. Mieti mitä voit laittaa latausnapin taakse tai minkä asian kohdalla on yhteydenottopyyntö. Pääset miettimään miten laittaa asiat kiinnostavasti tarjolle, nopean medialukusilmän pysäyttäen.

Valitse sitoutumisen taso

Nyt tiedät sivustosi liikennemäärän ja mistä toivotuin yleisö tulee. On aika lähteä kasvattamaan ja kehittämään sisältöä ja tavoitteellisuutta. Ota käyttöösi analytiikan mahdollistama data, sen erilaiset seurantaominaisuudet.

Riittää, että olet kiinnostunut ja ymmärrät analytiikan tuoman lisäarvon. Tämän jälkeen on käytettävissäsi monenlaisia verkkoanalytiikan ja sen ajattelun osaajia. Aloita rohkeasti ja avaa uusi maailma.

Reija

Reija

Toimitusjohtaja, joka kiikaroi alati ympäristöään ja yllättyy luovuuden kaikista kukista. Tarkkailun kestosuosikkina on palvelukokemus, jossa vuorovaikutus pelaa ja brändin läsnäolo vakuuttaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *