Tunnetaanko brändisi?

Nopeuta ostopäätöstä, tee brändistäsi tuttu. Et tarvitse pitkää bullet-listaa perusteluja, jos ostajalla on jo usko brändiisi. Hän on jopa valmis maksamaan tuttuudesta (lue luotettavuudesta), jos olet tehnyt brändityön hyvin. 

Avainsana brändityössä on pitkäjänteisyys. Tulos odottaa monen oven takana, mutta on sitten sitäkin lujempi. Se ei joudu markkinoiden herkkään hintakeikutukseen vaan pysyy ostoperusteen kärjessä.

Oma lukunsa on suosittelulla ja tämän ajan avoimuudella. Jos brändisi koetaan hyväksi, saat mittaamattoman edun kehuista ja positiivisista arvosteluista. Jos brändisi koetaan kehnoksi, saat mittaamattoman haitan haukuista ja nega-arvosteluista, voi nenä!

Miten brändiä voi hyödyntää?

Yritykselläsi todennäköisesti on jo logo, ilme ja brändi. Onko sellainen yhtä lailla tuotteillasi, palveluillasi tai koko tuoteperheellä? Ostajan huomio kiinnittyy helpoiten tuttuun ja turvalliseen.

Johda brändiä kaikki sidosryhmät ja kohderyhmät silmissäsi. Tärkeimpänä osana se ostaja, joka ensi käynnillään on altis ajautumaan muualle. Hyödynnä kattobrändi markkinoinnissa pienintä yksityiskohtaa myöten. Tee oivalluksia, yllätä brändin visualiikalla ja viestillä. Myynnissä näkyy miten brändisi tuotteineen tunnetaan.

Tämä on tärkeää: Varmista, että brändisi on helppo tunnistaa ja muistaa. 

Mikä on tuoteperheen brändi?

Ajattelun ytimessä on kohderyhmä. Selkeytä tuote tai palvelu ja aseta se kuin hattu päähän oikealle ostajapersoonalle. Puhuttele suoraan sitä tiettyä asiakaskuntaa, jolle palvelusi suuntaat. Mitä tarkemmin tähtäät, sen paremmin onnistut.

Tuote tai koko tuoteperhe on voitava yhdistää yritykseesi. Vain näin siirtyy luottamus. Jos brändi itsessään on valmiiksi vahva, tarkista, että tuotteet sen alla erottuvat ja osuvat kohderyhmäänsä. Se tietää parempaa kasvumarkkinaa ja tulevaisuutta.

Mistä tietää, että brändi on hyvä?

Mittareita tunnettuudelle on tarjolla. Jos et tiedä, tunnetaanko tuotteesi, et voi kehittää tai johtaa. Onhan se mukavampi tervehtiä, kun tunnistaa kenen kanssa kommunikoi.

Reija

Reija

Toimitusjohtaja, joka kiikaroi alati ympäristöään ja yllättyy luovuuden kaikista kukista. Tarkkailun kestosuosikkina on palvelukokemus, jossa vuorovaikutus pelaa ja brändin läsnäolo vakuuttaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *