Blogi

Blogi

Onko logosi someoptimoitu?

Somekanavissa kuhisee. Lukemattomat silmät selaavat ja sormet vierittävät tekstiä ja kuvaa. Sisällön kulutus kasvaa aina vain ja lukunopeus kovenee.

Profiilikuvaksi yrityksen logo

Pelittääkö? Voiko tuosta nastankokoisesta kuvasta tunnistaa, päätellä ja vaivatta oppia kuka puhuu?

Liian usein logo sijoitetaan profiilikuvaan kokonaisena. Mihin jäikään Viking Linen oppi takavuosilta? Tuolloin katumainoksia koristi juliste, jonka toisessa reunassa olivat suuret punaiset kirjaimet NG ja toisesta reunasta alkoivat LI. Logon luki oikein heti. Ideaa joutui ihastelemaan.

Miten olisi pelkkä alkukirjain? Omaleimainen tai selkeä fontti, tietyt käytetyt värit ja se on siinä. Anna profiilikuvasi katsojalle oivaltamisen ilo. Yksinkertaisuus nopeuttaa tunnistamaan oppimista.

Visuaalisesta ilmeestä jotain lainattua

Jos logosta ei näppärästi irtoa, voi irrota yrityksen visuaalisesta ilmeestä. Elementti, joka kuvaa liiketoimintaa tai on muutoin brändillesi tunnusomaista tekemistä, saattaa hyvinkin olla se oikea ja hyvää tuulta välittävä kuva-aihe. Esimerkkinä puutarhaliike, jonka profiilikuvassa kasvaa piirretty puu.

Vältä profiilikuvassasi näitä

Ehdoitta vältettäviä aiheita ovat rakennus, laiva tai muu suuri kuva-aihe. Piirrokset näistä voivat toki toimia.

Erikoisimmasta päästä oli profiilikuva, joka tarkemmassa tarkastelussa osoittautui tapahtumajulisteeksi. Lukusilmä ehti jo tulkita pikkupyörylän teksteistä ja väreistä meren, laiturin ja pyörätuolin siihen päälle. Oikeasti julisteessa onkin talvimaisema hevoskärryin ja kyseessä oli kahvila. What a waste!

Someoptimotu logo fiilistelee

Menikö hankalaksi? Tätä varten on ammattilaisia, jotka ratkovat sekunnin, kahden katselussa paikkaansa puoltavan profiilikuvan. Someoptimoidun logon saa erikseen tilattuna tai logopaketin päälle liitettynä. Hyvä, someoptimoitu logo on ystävällinen ovenavaus tarjoamallesi sisällölle. Tulit oikeaan paikkaan!

 

Reija

Reija

Toimitusjohtaja, joka kiikaroi alati ympäristöään ja yllättyy luovuuden kaikista kukista. Tarkkailun kestosuosikkina on palvelukokemus, jossa vuorovaikutus pelaa ja brändin läsnäolo vakuuttaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *