Blogi

Blogi

Miksi yrityksen pitää blogata? Kolme tärkeintä syytä

Mitä hyötyä on yritysblogista? Jos bloggaaminen ei innosta pätkääkään ja sitä tehdään sattumanvaraisesti silloin tällöin, hyöty jää varmasti pieneksi. Jos oikeasti blogataan, selkeitä hyötyjä on ainakin kolme.

1. Profiloidut asiantuntijana

Blogin kautta yrityksesi näyttäytyy asiantuntijana ja ammattitaitoisena toimijana. Ihmiset etsivät apua ongelmiinsa ja teidän bloginne tarjoaa heille ratkaisuja. Siitä ollaan kiitollisia ja se muistetaan. Teidän ammattitaitoonne voidaan turvautua jatkossakin, sillä teidän tiedetään tietävän. Blogi tuo uskottavuutta ja vakuuttavuutta.

Blogi voi myös vaivihkaa oikeasti kasvattaa asiantuntijuuttasi. Kirjoittaessasi joudut jäsentelemään viestisi selkeäksi ja sanoittamaan sen ymmärrettäväksi. Joidenkin teemojen ympärillä teet ehkä hieman taustatutkimustakin – ja kasvatat samalla omaakin tietämystäsi.

2. Näyt hakukoneissa

Haluatko teidän yrityksenne pompsahtavan esille, kun ihminen hakee Googlesta tietoa toimialastanne? Blogi on loistava tapa kasvattaa hakukonenäkyvyyttä – ja sitä kautta tietenkin liikennettä verkkosivuillanne.

Jo pelkkä uusi sisältö verkkosivuilla parantaa sijoitusta hakukoneiden hakutuloksissa. Hakukonenäkyvyyden varmistamiseksi kannattaa kuitenkin selvittää oman alansa googlatuimmat hakusanat ja varmistaa niiden löytyminen blogista. Samalla kannattaa myös miettiä, mitä nykyiset asiakkaanne teiltä kysyvät ja mihin he haluavat apua. Näiden samojen kysymysten ja ongelmien kanssa painivat varmasti muutkin, vaikka hakusanojen avulla niihin ei päästäisikään käsiksi. Nämäkin on syytä ottaa mukaan blogin sisältösuunnitelmaan.

3. Näyt somessa

Hyvin tuotettu sisältö huomataan myös sosiaalisessa mediassa, joten blogia kannattaa hyödyntää myös some-sisältöjä miettiessä. Uutta tietoa ja ratkaisuja tarjoavan blogin avulla on helppo kasvattaa näkyvyyttä somessa – ja sitä kautta liikennettä verkkosivuillanne.

Moni blogiteksti on ajankohtainen pitkänkin aikaa. Some-jakamisessa ei siis kannata tyytyä vain yhteen kertaan, vaan samaan aiheeseen voi palata myöhemminkin.

 

Blogin kirjoittaminen voi olla To do –listalla se juttu, jota on helppo siirtää aina tuonnemmaksi. Niin ei kannata tehdä, sillä yritysblogi tuo verkkosivulle ihan uutta elämää. Lisäksi saat näppärästi yhdellä kirjoituksella mielenkiintoista sisältöä moneen paikkaan, mm. verkkosivuille, some-kanaviin ja uutiskirjeeseen.

Blogi on mahdollisuus, jota ei kannata jättää käyttämättä. Me Hurraassa autamme mielellämme blogin perustamisessa, sisällön suunnittelussa ja ihan käytännön kirjoitustyössäkin. Ota yhteyttä!

Lue myös:
5 vinkkiä hyvään blogiin

Mari Koivunen

Mari Koivunen

Pitkän linjan viestinnän ammattilainen, joka jaksaa innostua, innostaa ja intoutua. Sydäntä lähellä vaikuttava ja houkuttava sisällöntuotanto kanavasta riippumatta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Mainostoimisto Hurraa
Friisilän verstaat, Hulvelankatu 35, 21200 Raisio
mainostoimisto@hurraa.fi

Reija Heinonen, toimitusjohtaja 050 362 3900
Mari Koivunen, viestintäjohtaja 040 726 6372
Tuire Laine, AD, 040 505 7246