Blogi

Blogi

Mikä pakkauksessa kiinnostaa?

Melko kankea ostoskori on kädessä. Iso musta, jossa on keholle tarkoitettu syvennys. Käännän sen ”oikein” päin. Etsin aamiaistarvikkeita, sillä päivähän ei ala, jos eivät tietyt tuotteet ole aamun aloittajina kaapissa.

Haravoin kiireellä kaurapuurohyllyllä. Tähän on tullut pakkausuudistus, joo. No missä on se tuttu? Ai tollanenkin uusi maku, on varmaan liian makea. Missä on se suosikki? En löydä mutta hyvän kakkosen, perusluomupuuron löydän. Se otetaan.

Kahvipakkaus pitää olla se yksi ja ainoa. Tiedän, ettei pakkauksen sulkumetodiikka ainakaan minulla toimi, mutta olenkin pyhittänyt erityisen kumilenkin pitämään avatun paketin suljettuna. Helppoa kuin heinänteko, paketti löytyi nopsaan.

Jutta-dieetistä jäänyt tapa ja tärkeä aamiaisen osanen, vähärasvainen raejuusto, on tempukkaampi löytää. Kyseisen kauppaketjun uudet kylmäkaapit näyttävät tehokkailta. Silmään ja haen oikeaa tuotetta lasin läpi, monen oven takaa. On jotenkin järjestystä muutettu. Se on se sininen. Missä? Varmistan erikseen rasvapitoisuuden, koska niin monesti otan kiireessä väärän.

Isoin haaste on tuoremehuhylly. Tähän otan taisteluasenteen. Pettymyksen määrä on mittaamaton, kun persikka-appelsiinimehun tilalle lasiin kaatuu porkkanamehua. Se on iso EI. Alimmalla hyllyllä olevat pakkaukset näen vain ylhäältä päin. Onko tämä nyt se oikea? Ei, samalla nerokkaasti vinoon asetetussa hyllyssä uusi mehupurkki on jo siirtynyt käteen ottamani tilalle. Mitäs nyt? Lasken lattialle olkalaukun ja ostoskorin. Tähän tarvitaan kaksi kättä. Sullon ananas-porkkanamehua taaksepäin, eikä se ei ole kaunista katsottavaa. Ei liioin kivaa tehtävää. Kapeaharteinen takki tehostaa tuskaa. Nyt se oikea mehu tänne. Otan kaksi, ettei heti tarvita taas.

Pakkauksessa kiinnostaa sen toimivuus myymälän hyllytarjoomassa. Se, että tunnistan oikean maun ehdoitta, kaukaa ja eri tulokulmista. Olisin iloinen, jos sen erilaistava ainesosapitoisuus on selkeästi esillä.

Kirsikkana kakussa kiinnostaa kierrätettävyydestä kertominen. Huuhdo-sullo-litistä -rumba odottaa kierrätettävien materiaalien ensimmäisessä keräyspisteessä, kotona. Niiden kärräyksestä lajittelupisteille sentään tulee hyvä mieli!

Mainostoimisto Hurraalle pakkaussuunnittelu on lempilapsi, johon suhtaudumme antaumuksella. Käyttäjäkokemus huomioiden.

Reija

Reija

Toimitusjohtaja, joka kiikaroi alati ympäristöään ja yllättyy luovuuden kaikista kukista. Tarkkailun kestosuosikkina on palvelukokemus, jossa vuorovaikutus pelaa ja brändin läsnäolo vakuuttaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Mainostoimisto Hurraa
Friisilän verstaat, Hulvelankatu 35, 21200 Raisio
mainostoimisto@hurraa.fi

Reija Heinonen, toimitusjohtaja 050 362 3900
Mari Koivunen, viestintäjohtaja 040 726 6372
Tuire Laine, AD, 040 505 7246