Blogi

Blogi

Mihin kaikkiin paikkoihin logon voikaan laittaa?

Hyvä logo ei ole halpa hankinta, joten siitä kannattaa ottaa kaikki irti. Alla tsekkauslistaa, mihin kaikkiin paikkoihin logo kannattaa ujuttaa.

 

Asiakirjat teidän näköisenä

Aloitetaan tylsästä eli löytyyhän logonne kaikesta ”kirjeenvaihdosta” eli esimerkiksi tarjouksista ja laskuista? Lähtivätpä ne paperilla tai sähköisinä, lisää logo mukaan kaikkeen viestintään, joka teiltä lähtee ulos – myös sähköpostien allekirjoitukseen.

Löytyyhän logo myös PowerPoint-pohjasta ja kaikesta materiaalista, jota jaatte asiakkaille tai sidosryhmille? Näiden materiaalien soisi muutenkin noudattavan visuaalista ilmettänne eli sovittua värimaailmaa ja kirjasintyylejä.

 

Printti ei ole kuollut

Paperilla käytävä viestintä elää vielä voimakkaasti monessa paikassa, esimerkiksi esitteissä, flyereissä, mainoksissa ja käyntikorteissa. Käyntikorttia moni pitää ihan fossiilihommana, mutta sille löytyy sopiva paikka monessa kohtaamisessa.

Kaikissa näissä elää tietenkin yrityksenne logo: se vie voimallisesti viestiänne maailmalle.

 

Netissä näkyy

Logonne elää verkkosivuillanne, mutta mihin muualle se verkossa laskeutuu? Jälleenmyyjien tai yhteistyötahojen sivuille? Wikipediaan? Google-mainontaan? Someen? Ainakin somen profiilikuviin logoa tai ainakin jotain osaa siitä kannattaa jotenkin istuttaa. Parhaimmillaan logo on tietenkin mietitty lähtökohtaisesti someoptimoiduksi.

 

Kertoohan ympäristösi teidän tarinaa?

Näkyykö logonne ja muu visuaalinen ilmeenne myymälässänne tai toimipaikassanne? Onko ikkunat teipattu asiaankuuluvasti? Onko teillä mainoskyltti tai -torni? Löytyykö opasteista logonne? Levittäytykää rohkeasti ympäristöön logonne kanssa. Myymälän mainoskyltti vilkkaasti liikennöidyn tien varrella voi tavoittaa yli 10 000 ihmisiä päivässä eli mahdollisuutta ei kannata jättää väliin.

Entä teidän oma väkenne? Onko päällä logopaita tai löytyykö edes logopinssi? Ajelevatko he logolla merkityllä autolla? Mainosauto on parhaimmillaan upea huutomerkki liikenteen seassa – ellei se sitten törttöile siellä.

Todellista sitoutumista olisi tietenkin logon tatuoiminen omaan ihoon, mutta se asettaa jo aika kovat vaatimukset logon upeudelle… (Tässä välissä kannattaa kurkata Samsung QLED TV:n ja Zlatanin yhteistyötä, etenkin kohta 0:22)

 

Lahjat ja muistamiset omalla ilmeellä

Annatteko liikelahjoja? Onhan niissä logonne jollain tapaa mukana? Parhaimmillaan koko lahjan idea nousee hienosti logostanne, mutta jollain tapaa lahjan antaja kannattaa laittaa mukaan.

Hyvä logo taipuu helposti myös mainostavaroihin eli kyniin, muistioihin, kalentereihin ja muihin. Ne muistuttavat asiakasta sinusta ja yrityksestäsi aina yhdenmukaisella tavalla.

 

Hyvä logo lentää joka paikkaan

Ja sitten on vielä kaikenlaiset tapahtumat, juhlat, messut ja monet muut. Hyvä logo on suunniteltu sellaiseksi, että se toimii kaikissa näissä eri tilanteissa: pienenä tai jättiläismäisenä, läheltä ja kaukaa, printtinä tai diginä.  Kaikkea tätä varten tarvitset logostasi myös paljon erilaisia versioita, mm. värillisen, mustavalkoisen, verktorimuotoisen sekä toimistokäyttöön ja nettiin sopivat. Varmista, että logoa tilatessasi saat ne kaikki käyttöösi, sillä ne takaavat pitkän ja onnellisen logoelämän.

 

P.S. Me Hurraassa olemme sisällyttäneet logopakettiimme nyt myös somen yleisimmät profiilikuvat eli nekin kuuluvat laajaan logopakettiimme.

Lukaise myös Reijan blogi-postaus Logo – tänään halpa vai vuosien mittaan edullinen?

Hyvä logo lentää joka paikkaan

Mari Koivunen

Mari Koivunen

Pitkän linjan viestinnän ammattilainen, joka jaksaa innostua, innostaa ja intoutua. Sydäntä lähellä vaikuttava ja houkuttava sisällöntuotanto kanavasta riippumatta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Mainostoimisto Hurraa
Friisilän verstaat, Hulvelankatu 35, 21200 Raisio
mainostoimisto@hurraa.fi

Reija Heinonen, toimitusjohtaja 050 362 3900
Mari Koivunen, viestintäjohtaja 040 726 6372
Tuire Laine, AD, 040 505 7246