Ikkunateippausten monta roolia - Mainostoimisto Hurraa
Mainostoimisto Hurraan blogi
Mainostoimisto Hurraan blogi

Ikkunateippausten monta roolia

Asiakkaat ovat nopeita tulkitsijoita. Liikutaan jalan, pyöräillen tai autoillen ja nähdään ympärillä brändiviestintää joka lähtöön. Myymälät, toimipisteet tai kauppakeskukset ovat brändien ilotulitusta. Yksittäisen myymälän näyteikkuna vahvistaa useimmiten tietoa sijainnista tai kertoo palvelualasta ja tarjoomasta. Olisiko kuitenkin muita vahtoehtoja?

Mitä ajattelee myymälänsä ikkunat umpeen teipannut yrittäjä? Ettei ulkopuolella olevia asiakkaita kiinnosta tai ettei sisällä työskentelevä henkilökunta yksinkertaisesti ehdi tai osaa? Iso virhe. Jo ohi ajava liikenne on mahdollisuus. Mahdollisuus muuhunkin kuin talonkorkuiseen logoon tai aukioloaikojen numeroihin. Palveluajat voi julistaa verkossakin, josta niitä useimmiten tarkistetaan.

Perinteinen näyteikkuna

Todellinen näyteikkunastatus, jota mennään kiireettä katsomaan, lienee enää vain Helsingin Stockmannin jouluikkunalla. Sitä suunnitellaan kuukausia etukäteen ja rakentamiseen käytetään aikaa ja vaivaa. Katsojia pidetään jännityksessä ja ilmassa roikkuu unelma tai toive joulun tunnelmasta niin isoille kuin pienillekin. Voisiko tästä ammentaa jotakin kivikova brändi?

Kivijalkakaupan ikkunat

Haasteena on kertoa, että sijaitsemme tässä ja olemme sinua varten. Jos putiikin nimestä ei selviä toimiala, on paikallaan tuoda se esiin ikkunateippauksilla. Liikkeesi löydetään uutena tuttavuutena joka päivä. Voisiko tuote tai palvelulupaus tulla teippauksissa jykevästi esiin?

Se olisi pelastus niille, jotka eivät virka-aikaan myymälään sisään ehtineet. Pystyt ohjaamaan palvelusi ääreen verkkoon, jossa palvellaan heti. Teippauksilla kuvitat keille palvelusi sopii sekä esimerkiksi sen, että rattaat ja lemmikit ovat tervetulleita.

Brändimyymälä kauppakeskuksessa

Katselijat on kauppakäytävällä, mutta miten tulla huomatuksi? Monta lompakkoa vaeltaa ikkunan ohi. On paikka laittaa “parasta päälle”. Mitä erilaisempi ja rohkeampi presenssi, sen innokkaammin tullaan katsomaan peremmälle. Mielikuvituksessa ei kannata säästellä. Brändikirja tai graafinen ohjeisto määrittelee yrityksen ilmettä ja ulkoasua, mutta sen varaan ei kannata jäädä. Valjasta paikallisuus, ajankohtaisuus tai muut sesongin ilmiöt ikkunoittesi katseenvangitsijoiksi. Teippaukset voi suunnitella myös osin vaihtuviksi.

Liiketila vilkkaan tien varrella

Jos opastamiseen ei muutoin ole mahdollisuutta, onnistuu huomatuksi tuleminen ikkunateipeillä. Se voi olla paljon enemmän kuin jättilogo. Voisiko näytillä olla katsojan unelma? Vihje, joka herättää stressaantuneen autoilijan. Nopeasti tulkittava toteutus on kuva. Mitä ja mihin, siihen kannattaa laittaa tovi aikaa.

Ikkunat vailla teippauksia

Kun on mitä näyttää, miksei näyttäisi tekemistä tai olemista liiketilassa sisällä? Myymälässä asiointi voi olla nautinto tai korjaamon asentajien työn seuraaminen elämys. Anna sellaisen näkyä ja tuntua. Varmaa on, että kiinnostuneita riittää. Logo voi olla tyylikkäästi sisustuselementtinä ja valolla tehostettuna. Vieläpä niin, että se näkyy ulos asti öin päivin. Wau!

Jos mietit, mitä ja mihin, ollaan oikealla asialla. Ikkunateippausten suunnittelu on brändin laittamista peliin järeämmällä momentilla.

Reija

Reija

Toimitusjohtaja, joka kiikaroi alati ympäristöään ja yllättyy luovuuden kaikista kukista. Tarkkailun kestosuosikkina on palvelukokemus, jossa vuorovaikutus pelaa ja brändin läsnäolo vakuuttaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Blogijulkaisumme sähköpostiisi

Tilaa uutiskirjeemme ja saat aina ajankohtaiset blogijulkaisumme suoraan omaan sähköpostiisi.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Hae blogista