Brändistrategia työhaalareissa - Mainostoimisto Hurraa
Mainostoimisto Hurraan blogi
Mainostoimisto Hurraan blogi

Brändistrategia työhaalareissa

Kuuluuko teidän yrityksenne niihin, joilla ei ole aikaa tai intoa pureutua markkinoinnin ja viestinnän suunnitteluun arjen tekemisen lomassa? Jos tahtotila yrityksen kasvusta ja hallitusta tekemisestä on olemassa, on brändistrategia oikea askel eteenpäin. Brändistrategian perusmallissa vedetään yrityksen brändipääomalle suuret suuntaviivat. Lopputuloksena on kirkas, kaikille yhteinen asenne ja suunta oikeisiin päätöksiin.

Strategian konkretia ja tuloutuminen käytäntöön on usein yrityksen omilla harteilla. Päämäärätietoinen selviää tästä ja ottaa kymmenen kohdan brändistrategian avuksi myös markkinointisuunnitelman laadintaan. Työmaa on nyt isompi, sillä viimeistään tässä kohden mietitään kohderyhmää syvemmin ja vain sitä yhtä, eli pääkohderyhmää. Aina löytyy rooliltaan pienempiäkin, mutta jo yhdellä tavoiteasiakaskunnalla päästään tuloksiin. 

Yleensä pääkohderyhmä on kooltaan iso johtuen siitä, että asiakkaat ovat ostopolun eri vaiheissa. Heidän tavoittamisensa tarkoittaa spesifioituja viestejä eri kanaviin. Tämä onnistuu pilkkomalla eli segmentoimalla asiakkaat ja näkemällä kunkin tietoisuuden tila, haasteet tai myynnin esteet. Syitä sille, miksi potentiaalit asiakkaat eivät ole jo yrityksenne palveluita löytäneet tai tarjoukseen tarttuneet.

Fiksuutta on ottaa kohderyhmäajattelu vakavasti jo brändistrategiaan. Erityisesti, jos tuntuu, ettei tarkempaa kanavakohtaista markkinointisuunnitelmaa ehditä tekemään ja toteutuksessa on epätietoisuutta. Kohderyhmien määrittelyn jälkeen voidaan ostajapersoonille linjata ydinviestejä suoraan brändistrategiasta. Brändin omalla äänellä. Syvyystasoksi sellainen, joka resurssit huomioiden pystytään hyödyntämään myynnissä, markkinoinnissa ja viestinnässä. Asetettu tavoitemielikuva on töissä tuoreeltaan.

Brändistrategia on joustava varuste, joka taipuu moneen kokoon. Autamme ilolla! 

Reija

Toimitusjohtaja, joka kiikaroi alati ympäristöään ja yllättyy luovuuden kaikista kukista. Tarkkailun kestosuosikkina on palvelukokemus, jossa vuorovaikutus pelaa ja brändin läsnäolo vakuuttaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Blogijulkaisumme sähköpostiisi

Tilaa uutiskirjeemme ja saat aina ajankohtaiset blogijulkaisumme suoraan omaan sähköpostiisi.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Hae blogista